2027’de çalışmaya başlayacak KONYARAY, sessiz ilerleyecek

Konya’nın en önemli ulaşım yatırımlarından KONYARAY Banliyö Hattı’nda çalışmalar yüzde 80 seviyesini geçti. Tren kaynaklı gürültünün önlenmesi amacıyla hattın kenarlarına kilometrelerce ses bariyeri yerleştiriliyor.

Yayınlanma Tarihi: 23.06.2026 13:10
|
2027’de çalışmaya başlayacak KONYARAY, sessiz ilerleyecek

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) ve Konya Büyükşehir Belediyesi iş birliğiyle hayata geçirilen KONYARAY Banliyö Hattı Projesi’nde çalışmalar devam ediyor.

Konya toplu ulaşım tarihinin en önemli projeleri arasında gösterilen hatta, çevre hassasiyeti kapsamında yeni bir uygulama başlatıldı.

KONYARAY’A SES BARİYERİ ÖNLEMİ

23 kilometrelik KONYARAY Banliyö Hattı’nda trenlerden kaynaklanacak gürültünün azaltılması amacıyla hattın kenarları özel ses bariyerleriyle kapatılıyor. Geri dönüşüm alüminyum malzemeden üretilen akrilik ses bariyerleri sayesinde demiryolu kaynaklı gürültünün çevreye yayılmasının önüne geçilmesi hedefleniyor.

4 KİLOMETRELİK BÖLÜMDE UYGULANACAK

Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, projenin çevreye duyarlı şekilde sürdürüldüğünü belirterek şunları söyledi:

“Banliyö hattımızda devam eden çalışmalar kapsamında tren kaynaklı gürültüleri önlemek amacı ile hattın kenarlarını geri dönüşüm alüminyum malzemeden üretilen akrilik ses bariyerleri ile kapatıyoruz. Bu sayede demiryolundan oluşan gürültünün dışarı yayılmasını engelleyerek ses yalıtımı sağlamayı hedefliyoruz.”

Başkan Altay, toplam 4 kilometre uzunluğunda yapılacak ses bariyerlerinin 3 kilometrelik kısmının tamamlandığını, montaj çalışmalarının devam ettiğini ifade etti.

ÇALIŞMALARDA YÜZDE 80 SEVİYESİ AŞILDI

Meram Gar’dan başlayarak Lojistik Merkezi’ne, oradan da Pınarbaşı’na kadar ulaşacak KONYARAY Banliyö Hattı’nın ilk etabında imalat çalışmalarının yüzde 80 seviyesini geçtiği bildirildi. Başkan Altay, amaçlarının Konya’yı toplu ulaşımda daha güçlü bir noktaya taşırken vatandaşların konforunu da artırmak olduğunu söyledi.

KONYARAY Banliyö Hattı’nın 2027 yılında işletmeye açılmasının planlandığını belirten Başkan Altay, projeye desteklerinden dolayı Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’a, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’na ve TCDD Genel Müdürü Veysi Kurt’a teşekkür etti.

 

Haber Merkezi
Haber Merkezi

Yorum Yap

0/1000 karakter
Tüm alanlar zorunludur

Yorumlar

0
Yükleniyor...

Yorumlar yükleniyor...