Samsun’da 211 milyon TL’lik atık su yatırımda sona yaklaşıldı

Samsun Büyükşehir Belediyesi Su ve Kanalizasyon İdaresi (SASKİ) Genel Müdürlüğü tarafından şehir merkezinin atık su yükünü taşıyan ana hatta yönelik başlatılan 211 milyon 140 bin TL sözleşme bedelli Atık Su Kolektör Hattı İnşaatı hızla ilerliyor

Yayınlanma Tarihi: 23.06.2026 11:17
|
Samsun’da 211 milyon TL’lik atık su yatırımda sona yaklaşıldı

Samsun Büyükşehir Belediyesi Su ve Kanalizasyon İdaresi (SASKİ) Genel Müdürlüğü tarafından şehir merkezinin atık su yükünü taşıyan ana hatta yönelik başlatılan 211 milyon 140 bin TL sözleşme bedelli Atık Su Kolektör Hattı İnşaatı hızla ilerliyor. İlkadım ilçesinde hayata geçirilen dev altyapı yatırımında çalışmaların büyük bölümü tamamlandı.


Kent genelinde altyapı yatırımlarını aralıksız sürdüren SASKİ, Atakum sahilindeki çalışmaların ardından bu kez şehir merkezinin en önemli atık su taşıyıcı sistemlerinden birini yeniliyor. Toplam 2 bin 450 metre uzunluğundaki hattın bin 950 metresi tamamlanırken, kalan bölümde çalışmalar yoğun şekilde devam ediyor. 2 bin milimetre çapındaki betonarme borularla inşa edilen proje sayesinde şehir merkezinin ana atık su taşıma kapasitesi artırılacak, altyapı sistemi daha güvenli ve dayanıklı hale getirilecek.



Şehrin ana taşıyıcı damarı yenileniyor


Çalışmalara Mert Irmağı kenarında bulunan Atık Su Terfi Merkezi (TM1) noktasından başlanırken, hattın Samsun İlçe Transfer Merkezi önünde sona ermesi planlanıyor. Önümüzdeki aylarda tamamlanması hedeflenen yatırımla birlikte şehir merkezinin atık su altyapısı uzun yıllar hizmet verecek modern bir yapıya kavuşacak.



"Geleceğin Samsun’unu inşa ediyoruz"


Altyapının şehirlerin gelişimindeki en kritik unsurlardan biri olduğunu belirten Samsun Büyükşehir Belediye Başkanı Halit Doğan, "Şehirler ancak güçlü altyapılar üzerinde sağlıklı şekilde büyüyebilir. Samsun’umuzun artan nüfusunu ve gelişen yaşam alanlarını dikkate alarak yatırımlarımızı uzun vadeli bir bakış açısıyla planlıyoruz. İlkadım’da yapımını sürdürdüğümüz bu kolektör hattı, şehir merkezimizin en önemli atık su taşıma hatlarından biri olacak. Bugünün ihtiyaçlarını karşılamanın yanında geleceğin Samsun’una da hizmet edecek kalıcı bir eser kazandırıyoruz. Amacımız; hemşehrilerimize güvenli, kesintisiz ve sürdürülebilir altyapı hizmetleri sunarken şehrimizi geleceğe daha güçlü hazırlamaktır" dedi.

Haber Merkezi
Haber Merkezi

Yorum Yap

0/1000 karakter
Tüm alanlar zorunludur

Yorumlar

0
Yükleniyor...

Yorumlar yükleniyor...